autumn1.jpgautumn2.jpgautumn3.jpgautumn4.jpgautumn5.jpgautumn6.jpgautumn7.jpg

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών (Β' Τάξη)

Το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών διδάσκεται στην Β? Λυκείου, μία (1) ώρα εβδομαδιαίως, είναι εργαστηριακό και αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας.

Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των υπολογιστών, βιβλίοΣκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τομείς και θεμελιώδεις έννοιες της Επιστήμης Υπολογιστών και Πληροφορικής και να αναπτύξουν την αναλυτική και συνθετική τους σκέψη. Η προσέγγιση που ακολουθείται σχετίζεται με θέματα τόσο της Θεωρητικής όσο και της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών. Με το πρώτο μέρος να καλύπτει θέματα της Θεωρητικής Επιστήμης των Υπολογιστών ? από το Πρόβλημα στον Αλγόριθμο και από εκεί στον Προγραμματισμό και τις Εφαρμογές του ? και το δεύτερο μέρος με την επισκόπηση βασικών τομέων της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.

Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

  • γνωρίσουν τους τομείς τόσο της Θεωρητικής όσο και της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.
  • περιγράφουν βασικές έννοιες της Επιστήμης των Υπολογιστών.

Σε ό,τι αφορά τη Θεωρητική πλευρά της Επιστήμης των υπολογιστών, στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

  • περιγράφουν την έννοια του προβλήματος, διακρίνουν την ύπαρξη υπολογιστικών προβλημάτων και αναφέρουν τις φάσεις επίλυσής τους.
  • περιγράφουν την έννοια του αλγορίθμου, διακρίνουν την ύπαρξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και τύπων καθώς και αναγνωρίζουν βασικές έννοιες στην Ανάλυση Αλγορίθμων.
  • αναγνωρίσουν τις διάφορες μορφές αναπαράστασης του αλγορίθμου.
  • αναφέρουν τους βασικούς τύπους και δομές δεδομένων, διακρίνουν τις βασικές εντολές και δομές που χρησιμοποιούνται σε έναν αλγόριθμο.
  • προσδιορίζουν τον τρόπο λειτουργίας των δομών δεδομένων. εντοπίζουν και διορθώνουν τα λογικά λάθη ενός αλγορίθμου.
  • δημιουργούν ευκρινές γνωσιακό και οργανωμένο νοητικό σχήμα που να περιλαμβάνει τα είδη και τεχνικές προγραμματισμού, με βάση την πρότερη εμπειρία τους.
  • συνδυάζουν αλγοριθμικές δομές και δεδομένα/δομές δεδομένων για να δημιουργούν κώδικα/πρόγραμμα.
  • διαπιστώνουν ότι οι σημερινές εφαρμογές είναι αρκετά πολύπλοκες και η δημιουργία τους ακολουθεί συγκεκριμένα μοντέλα ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού που εξελίσσονται σε συγκεκριμένες φάσεις.

Σε ό,τι αφορά την Εφαρμοσμένη πλευρά της Επιστήμης των υπολογιστών, στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

  • εντάξουν τις γνώσεις τους για τα Λειτουργικά Συστήματα στο σχήμα της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.
  • εντάξουν τις γνώσεις τους για θέματα σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων, δημιουργία, αποθήκευση και ανάκτηση πληροφορίας στο σχήμα της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.
  • αιτιολογούν ότι τα δεδομένα αποθηκεύονται σε οργανωμένες δομές και ότι αυτά ανακτώνται μέσω συγκεκριμένων συστημάτων και μεθοδολογιών.
  • εντάξουν τις γνώσεις τους για θέματα επικοινωνίας και δικτύωσης συστημάτων στο σχήμα της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.
  • οργανώσουν σε νοητικό μοντέλο τα βασικά θέματα που αφορούν τα δίκτυα επικοινωνίας.
  • εντάξουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στο σχήμα της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών, να γνωρίσουν τις επιστημονικές περιοχές της εφαρμογής της και να μπορούν να αναφέρουν τομείς στους οποίους έχει εφαρμογή η Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2014-2015. Στο τέλος του σχολικού έτους οι μαθητές εξετάζονται γραπτώς με θέματα που προκύπτουν 50% από την τράπεζα θεμάτων και 50% από τους διδάσκοντες του μαθήματος.

Δείτε την ηλεκτρονική τάξη του μαθήματοςΔείτε την ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος ??